در ابتدا باید 3 سوال در کسب و کارتان مطرح کنید:
1. چقدر حاضرید پرداخت کنید؟
2. چرا کسب و کار شما به CRM نیاز دارد؟
3. کسب و کار شما چه ویژگی هایی دارد؟ با توضیح بیشتر در خصوص این سوالات ما به شما در انتخاب یک نرم افزارcrm مناسب کمک خواهیم کرد.
قيمت نرم افزار CRM
CRM ها قيمت هاي متفاوتي دارند و شرکت هاي فروشنده قيمت گذاري هاي متنوعي بر اساس انواع عوامل مانند تعداد کاربران و ويژگي هاي موجود در نرم افزار لحاظ مي کنند.
آيا هنوز بودجه اي براي تهيه نرم افزار CRM اختصاص نداده ايد؟ و يا در مورد تهيه آن مطمئن نيستيد؟
شما بايد ديدن چند نرم افزار مختلف مي توانيد در مرود تهيه يا عدم تهيه اين نرم افزار تصميم بگيريد و در گام بعد با استعلام قيمت هاي بدست آورده بودجه اي متناسب با خواست و نياز مجموعه خود براي نرم افزار CRM اختصاص دهيد.
آيا به نرم افزار CRM احتياح داريد؟
نرم افزار مديريت ارتباز با مشتري مي تواند کار شما را به عنوان صاحب يک کسب و کار آسان تر کند و همچنين به تيم فروش شما کمک مي کند تا کار آمد تر کار کنند.
گرچه تقريبا همه کسب و کار ها مي توانند از نرم افزار CRM استفاده کنند اما آن براي همه نيست.
- اگر به يک ارتباط قوي با مشتريان نياز داريد نرم افزار CRM مي تواند اين مهم را برآورده سازد.
- اگر پروژه هاي طولاني و زمانبري داريد.
- اگر مشتريان و مخاطبين زيادي داريد.
- اگر دائما در حال تغيير پرسنل هستيد.
- اگر بانک اطلاعات دقيقي از مشتريان نداريد.
- اگر نياز به گزارشات سازمان يافته داريد.
- اگر چشم انداز هاي بلند مدت داريد.
- اگر به دنبال ردگيري فروش يا رقيب هستيد.
- اگر نياز به اطلاعات به روز شده در خصو مشتريان داريد.
- اگر …
- کسب و کار شما چه ويژگي هايي داريد؟
- چه تعداد پرسنل داريد؟
- سمت و جايگاه افراد در مجموعه شما به چه نحوي توزيع شده است؟
- کسب و کار شما خدماتي، بازرگاني و … ست؟
- بازار رقابتي شما چگونه است؟
- کلاس کاري مشتريان خود را در چه سطحي ست؟