
کارل اندرسون یک فروشنده تجهیزات کشاورزی در شهر کوچک مینسوتا بود که تمام کشاورزان اطراف را با نام میشناخت. آنها مشتریان و همسایگان او بودند. او حتی نام فرزندان آنها و اینکه از کدام کشور به آمریکا مهاجرت کردهاند را هم میدانست. او به خوبی مطلع بود که کدام کشاورز بیشترین محصولات را تولید میکند و کدام یک امسال محصولات خود را از دست داده است. اندرسون میدانست که ارتباط صمیمانه با این مشتریان چقدر اهمیت دارد.
اندرسون یک مدیر ارتباط با مشتری بود، گرچه هیچگاه از این عنوان استفاده نکرد. برای او مدیریت ارتباط با مشتری ، نه یک سیستم یا فناوری بلکه روشی برای کسب و کار و شیوهای برای زندگی بود.
مطلب مرتبط: چالش نرخ استفاده و پذیرفتن نرم افزار CRM
امروزه رسیدن به ارتباطات تا این حد نزدیک با مشتریان، دشوار است، اما شما در هر کجای سازمان که هستید و هر سمتی که دارید، موفقیت شما به این بستگی دارد که آیا می توانید به خوبی اندرسون با مشتریان ارتباط برقرار کنید یا خیر.
البته ممکن است شما اعتراض کنید که مشتریان شما صدها شرکت و شخص مختلف هستند که در تمام کشور پراکنده شدهاند و شما فقط از طریق اینترنت و تلفن با آنها در ارتباط هستید و امکان برقراری ارتباط نزدیک با آنها را ندارید. این دقیقا همان جایی است که مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) به کمک شما میآید.
مطلب مرتبط: شما رفتن به بازاریابی اتوماسیون واژه نامه
امروزه CRM به مفهوم استفاده از فناوری اطلاعات برای ثبت و ردیابی اطلاعات و نیازهای مشتریان است. اطلاعات و دانشی که با استفاده از CRM باید در تمام بخشهای سازمان منتشر شود تا تک تک کارکنان به همان خوبی مشتریان سازمان را بشناسند که کارل اندرسون مشتریان خود را میشناخت.